BAŞA DÖN

İçişleri Bakanlığı Nufus ve Vatandaşlık İdaresi Dijital Arşiv Projesi (NVİ DAP)

İçişleri Bakanlığı Nufus ve Vatandaşlık İdaresi Dijital Arşiv Projesi (NVİ DAP)

Erkyazılım, TÜBİTAK Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü, T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri (NVİ) ortaklığında Ulusal Bilim Fonu - KAMAG Projesi, %100 devlet tarafından fonlanmıştır.

01.11.2010 tarihinde başlayan ve 01.09.2013 tarihinde bitirilen proje ile;

  • Vatandaşlardan, Mahkemelerden ve diğer kurumlardan gelen taleplere daha hızlı cevap verebilecek,
  • Arşivlenmiş olan kağıt ortamındaki belgelere ulaşılması, arşivden çıkarılarak çoğaltılması ve tekrar arşivlenmesi gibi  iş akışından doğan zaman ve iş gücü kaybının önlenmesi ,
  • Kağıt ortamındaki belgelerin kurumsal fonksiyonlara ve asli düzene uygun olarak sayısal ortamda indekslenmesi,
  • Belgelerin fiziki kullanımından kaynaklanan yıpranmanın ve yok olmanın önüne geçilmesi, böylece belgelerin yok olmasından doğacak kurumsal sorumlulukların ve hak mahrumiyetlerinin önlenmesi,
  • MERNİS gibi diğer e-devlet projeleriyle birlikte çalışabilirliğine imkan tanıyan alt yapının oluşturulması  amaçlanmıştır.

Belgelerinin hızlı ve güvenilir şekilde elektronik ortama aktarılması, yönetilmesi ve paylaşılması için  e-belge yönetim ve paylaşım sisteminin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Nufus ve Vatandaşlık İdaresinde bulunan toplam 259.405.100 adet belge içerisinden örneklenen %1’lik 2.594.051 sayfanın; hızlı ve güvenilir şekilde elektronik ortama aktarılması, elektronik ortamda yönetilmesi, diğer kurumlar ile paylaşılması için e-belge yönetim ve paylaşım sisteminin kurulması çalışması yapılmıştır.

Aile Kütükleri (60 X 80 cm), Atik Defterler (60 X 80 cm), Dayanak Belgeleri (A5-A4), 1974 öncesi dayanak belgeleri, Vukuat Defterleri (55x 40 cm), Sicil Defterleri (55x 40 cm), Vatandaşlık Dosyaları (A4)’nın dijitalleştirilmesi için Zuetchel, Book2Net, Bookeye firmalarına ait A0, A1 ve A2 boyutlarında belge tarayacak farklı özelliklerde hassas tarama cihazları kullanılmıştır.

Tarama standartı olarak TSE 13298 T1 standartı (400 dpi sıkıştırmasız TIFF formatında ana kopya saklama) uygulanmıştır.

Kuruma özel belge Ontolijisinin geliştirilmesi, Osmanlıca el yazısı tanımlama yapılması için ARGE çalışması yapılması için Hacettep Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi ve İstanbul Üniversitelerinden danışmanlık hizmetinin alınarak hem bilgi belge yönetimi hem de el yazısı tanıma, doğal dil işleme konularında arge çalışmaları yapılmıştır.

Document Ontologies

Aşağıdaki arge çalışmaları yapılmıştır.

  • Belge Ontolojisi
  • Osmanlıca ve Türkçe Karakter Tanıma (OCR),
  • Belgelere internet ortamında erişim,
  • MERNIS vb. e-devlet projeleriyle entegrasyon

Özellikle osmanlı belgeler üzerinde el yazısı tanıma teknikleriyle yer, tarih, şahıs isimlerinin bilgisayar tarafından tanınabilmesi için ARGE çalışmaları yapılmıştır.


OTürk Dijital Arşivleri Projesi

Klasik arşiv çalışmalarını sayısallaştırma tarafında başarılı projeler çıkarmaya devam ederken bir yandan da değerli arşiv çalışmalarının kitleler ile buluşmalarını sağlıyoruz.

Prof. Dr. Ahmet Kala tarafından hazırlanıp yönetilen "İslâm Selçuklu Osmanlı ve Türk Dünyası Belgeseli" kapsamında üretilen "OTÜRK DİJİTAL" projesi 250 binden fazla belgenin günümüz araştırmacılarına açılmasını sağlıyor.
Bazı gerçekler:
  • 1040-1950 arası zaman aralığını kapsıyor
  • Büyük ölçüde Osmanlı Türkçesi, kısmen Arapça ve Farsça arşiv ve el yazması eserlerin çevirisinden oluşuyor.
  • 3 kıta ve 8 coğrafi bölgeyi kapsıyor
  • 250 şehre, 900 Kadılık-İlçeye ait belgeleri içeriyor
  • ilk belge 1048 yılına ait
  • 250.000+ çeviri/belge sisteme aktarılıyor.
Proje sayesinde, OTürk Dijital (OD) ekibi ellerindeki çalışmaları arşiv sistemine yüklüyorlar, evraklar arşiv sisteminde kelime indeksine tabi tutuluyor ve araştırmacıların kullanımına açılacak şekilde kategorize ediliyorlar.
Araştırmacılar ise sisteme girdiklerinde, indeksler veya akıllı arama sistemi ile nokta atışı belgelere, kataloglara ulaşıp, isterlerse meta verilerini inceleyip, daha sonradan yeniden erişmek için çalışma klasörlerine ekleyebiliyorlar, dilerlerse belgeyi orjinal hali ile PDF veya JPEG olarak indirebiliyorlar.
Kurumsal ve bireysel üyelik modellerinin uygulandığı sistemde kurumlar kendi çalışanları için toplu abonelik paketleri kurgulayabiliyorlar. Böylelikle çalışanlar bağlı oldukları kurumun IP sisteminden, veya belirlediği sistemlerden kesintisiz olarak OD arşiv sistemine erişebiliyor. Örneğin Milli Kütüphane sistemlerinden OD arşivine direk erişebilirsiniz. Kurumsal yöneticiler isterlerse arşivlerin bellirli bir kısmına da erişebilecek şekilde yetki tanımı yapılabilir.
Bireysel aboneler kendileri oldukça uygun rakamlarla kredi kartı ile belge indirme hakkı satın alabilirler.
OTÜRK DİJİTAL sistemi kullanıcı özellikleri:
  • Otomatik indeks katalog yapısı
  • Akıllı arama ve tavsiye sistemi
  • Çalışma klasörleri oluşturma ve içerisine belgeler ile çalışma notları ekleme
  • İstenilen belgelerin PDF/JPEG olarak indirilebilmesi
  • Kurumsal aboneler için IP tabanlı sınırsız erişim hakkı
  • Yetkilendirilmiş erişim hakkı sistemi.
  • Bireysel aboneler için kredi kartı ile abonelik sistemi
  • Kurumsal aboneler için detay raporları
    • Hangi belgeler incelenmiş
    • Hangi belgeler indirilmiş
    • Hangi kullanıcılar sistemi kullanmış
    • Detaylı kelime, özet, belge, IP raporları.
    • Excel formatında raporlar
OTÜRK DİJİTAL sistemi yönetim özellikleri:
  • Belge aktarım sistemi
  • Otomatik indeks katalog yapısı
  • Editörler için yetkilendirilmiş kategori ağacı
  • Editörler için yetkilendirilmiş belge inceleme modülü
  • Paket Fiyat Yönetimi
  • Abone Yönetimi
  • Sözleşme Yönetimi
    • Tarih kısıtlı sözleşme oluşturabilme
    • Belgenin tam metni veya özeti üzerinden arama yapma kısıtlaması
    • IP kısıtlaması (tek IP ve/veya IP aralığı tanımları)
    • Kullanıcı sayısı kısıtlama
    • Günlük, aylık ve toplan belge indirme sınırları tanımlama
    • Katalog erişim kısıtlamaları (tüm arşivi veya belirli kısmını sözleşme kapsamına alma)
  • Hesap hareketleri takibi
  • Belge, Yayın, Yayıncı düzenleme modülleri
  • Web siteleri üzerinden belirli kelimelerin, katalogların kuruma özel olarak internet kullanıcılarına açılması özelliği.
Proje ile ilgili Prof.Dr. Ahmet Kala ile T.C. Cumhurbaşkanlığı arasında projenin Cumhurbaşkanlığı himayesine alınması yönünde çalışmalar devam etmektedir.

T.C. Dışişleri Bakanlığı Arşiv Otomasyon Projesi

Dışişleri Bakanlığı Arşiv Otomasyon Projesi, hem devlet yetkililerini hemde firmamızda emeği geçen bütün iş arkadaşlarımı heyecanlandırıyor.

T.C. Dışişleri Bakanlığı eArşiv Projesi Tanıtım Dokümanı from Bulent Arslan

Proje kapsamında; Türkiye ile yabancı ülkeler arasındaki siyasi ilişkilerin tamamını içine alan 25 milyon belgenin sayısal ortama aktarılması planlanmaktadır. Bu işlemin yapılabilmesi için 250 personel dünyadaki en gelişmiş 2 adet endüstriyel tarayıcı ve 6 adet hassas tarayıcı kullanılıyor.

Projede daha önce T.C. Cumhurbaşkanlığında yaptığımız TSE 13298 standartlarını uyguluyoruz. 400 dpi sıkıştırmasız TIFF üretiyoruz, imajları OCR işleminden geçirerek searchable PDF kopyalarını oluşturuyoruz. Ana kopyalar, dolaşım kopyaları, OCR PDF dosyaları derken ürettiğimiz verinin boyutu PB (Petabyte)'ları geçiyor. Aslında bir manada bigdata ile uğraşıyoruz diyebiliriz.

Proje hakkında detaylı bilgiyi Prof. Dr. Çağrı Erhan bey, Türkiye gazetesindeki yazısında güzel ifade etmiş.

 

Tekrar yazmak yerine Çağrı beyin yazısını sizinle paylaşıyorum:

Dışişlerinin hafızası araştırmacılara açılıyor

Diplomatik Muhakeme’de birkaç kez Dışişleri Bakanlığı arşivinin durumuyla ilgili görüşlerimi sizlerle paylaşmıştım. Birçok ülkenin arşivlerinin aksine Türkiye’nin diplomatik arşivlerini araştırmacıların hizmetine açmamasının, Türk Dış Politikası hakkında bilimsel çalışmalar yapanları ne kadar zor durumda bıraktığından bahsetmiştim. Bugün ise arşivde çalışabilecekleri günü dört gözle bekleyenler için bir müjde vermek istiyorum.

Başbakan Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu’nun, Dışişleri Bakanı iken verdiği talimat doğrultusunda başlatılan Dışişleri Bakanlığı Arşivi Otomasyon Projesi ilk somut meyvelerini vermeye başladı. Dışişleri Bakan Yardımcısı Büyükelçi Naci Koru’nun koordinasyonunda ve Arşiv Daire Başkanı Elçi Dr. Nevzat Uyanık’ın yönetiminde hızla ilerleyen çalışmalarda, arşivin araştırmacılara açılacağı güne çok yaklaşıldı. 2015 yılı içinde, 91 yıllık Cumhuriyet tarihimizde bir ilk gerçekleşecek; yerli ve yabancı araştırmacılar Dışişleri Bakanlığı’nın Ankara Çiğdem Mahallesindeki arşiv binasının araştırma salonlarını doldurmaya başlayacaklar.

Bugüne kadar, Dışişleri Bakanlığı arşivinde çalışmak için posta ya da BİMER yoluyla başvuranlara hep aynı cevap verilmekteydi: “Arşivin tasnif işlemleri tamamlanmamış olduğundan bu talebinize olumlu cevap veremiyoruz.” Gelecek yıl ortalarından itibaren artık kimse böyle bir mesaj almayacak. Birkaç yıl içinde Türkiye diplomatik arşiv belgelerine atıfların yer aldığı binlerce Türkçe ve yabancı dilde makale ile kitap bilim evrenine eklenecek.

Yürütülmekte olan çalışmanın ne kadar muazzam olduğunun daha iyi anlaşılabilmesi için birkaç veriyi sizlerle paylaşmama izin veriniz:

Diplomatik arşivimizde 1919-2008 yılları arasını kapsayan 65 milyon 300 bin sayfa belge bulunuyor. Bunlar 110 bin büyük klasörde saklanıyor. 2015 yılı sonuna kadar, Türkiye ile yabancı ülkeler arasındaki siyasi ilişkilerin tamamını kapsayan 25 milyon belgenin sayısal ortama aktarılması tamamlanacak. Bu işlemin yapılabilmesi için dünyadaki en gelişmiş 2 adet endüstriyel tarayıcı ve 6 adet hassas tarayıcı kullanılıyor.

Hâlihazırda 1919-1958 yılları arasına ait Latin Amerika ve Orta Doğu ülkeleriyle ilgili belgelerin hazırlanması işlemi neredeyse tamamlanmış durumda. Bu işlemlerin hem süratli hem de doğru yapılabilmesi için 250 uzman, günde iki vardiya hâlinde çalışıyorlar. Belgelerin yaklaşık %65’inin gizlilik derecesi bulunmuyor. Yani bu belgeler sayısallaştırma işlemleri tamamlanır tamamlanmaz araştırmacıların hizmetine sunulacak durumda. Geriye kalan belgelerin üzerindeki gizlilik kaydının olabildiğince hızlı kaldırılabilmesi için de bir komisyon çalışmalarına devam ediyor. Sevindirici bir diğer konu da, belgelerin tamamı üzerindeki gizlilik kaydının kalkması beklenmeden, gizlilik kaydı olmayan tüm dosyaların araştırmacıların hizmetine sunulacak olması.

Belki de hepsinden önemlisi, arşivin tamamen araştırmacı dostu bir mantıkla çalışması. Bugüne kadar bilimsel çalışmalarım çerçevesinde ABD, İngiltere ve Fransa arşivlerinde bulunma imkânım oldu. Rusya ve Almanya arşivlerindeki çalışma şartlarını da, oralarda uzun süreler çalışmış akademisyenlerden öğrendim. Dışişleri Bakanlığı arşivinde kısa süre sonra hizmete girecek olan sistem bütün bu ülkelerdekinden çok daha ileri. Gireceğiniz bir anahtar kelime üzerinden milyonlarca sayfayı tarayarak, ulaşmak istediğiniz belgeleri sadece saniyeler içinde size sayısal ortamda sunacak bir programdan bahsediyoruz. Ulaştığınız belgelerin üzerlerine sanal ortamda notlar alabilecek, bunları ayrı klasörlerde toplayabilecek, neredeyse belgelerin kopyalarını almaya bile gerek duymadan bilimsel çalışmanızı arşiv binasında size tahsis edilen bilgisayarda tamamlayabileceksiniz.

Türkiye’nin diplomatik arşivlerini açması sadece bizim siyasi tarihçilerimiz açısından önemli değil. Yabancı araştırmacılar da, tıpkı İstanbul’daki Osmanlı Arşivimiz gibi, Dışişleri Bakanlığı arşivinden yararlanabilmek için yıllardır bekliyorlar.

Siyasal Bilgiler Fakültesi’nin Siyasi Tarih Kürsüsünde asistan olarak göreve başlamamın üzerinden 20 yıl geçti. Benim kuşağımdan diplomatik arşivlerde çalışma izni alabilen kimseyi duymadım. Benim hocalarım ve onları yetiştiren hocalar da çok arzu ettikleri halde maalesef arşivimizde istedikleri gibi çalışma imkânı bulamamışlardı. 20 yıllık meslek hayatım boyunca içimde kalan en büyük ukde, diplomatik arşivimizin kapalı oluşuydu. Genç araştırmacılarımız ise en modern teknolojiyle donatılmış bir ortamda bilimsel üretimleri için araştırma yapma imkânı bulacaklar. Ne mutlu onlara.

Bilim dünyamıza yapılan bu muazzam katkıya emeği geçenlere teşekkür etmek yetmez, hepsinden teker teker Allah razı olsun...

Yazının orjinali için http://www.turkiyegazetesi.com.tr/prof-dr-cagri-erhan/583044.aspx

 

Proje hakkında basında çıkan diğer haberler için;

http://www.mfa.gov.tr/disisleri-bakani-sayin-mevlut-cavusoglu_nun-elektronik-arsiv-projesi-tanitim-konusmasi_-16-ocak-2015_-ankara.tr.mfa

http://www.aa.com.tr/tr/politika/451483--ermeni-iddialarina-karsi-bizim-de-calismalarimiz-var

http://www.sabah.com.tr/gundem/2014/11/27/disisleri-bakanligi-arsivleri-aciliyor

http://www.turkiyegazetesi.com.tr/prof-dr-cagri-erhan/583044.aspx

http://www.milliyet.com.tr/diplomatik-arsiv-otomasyon-projesi-ankara-yerelhaber-575808

- http://www.haberler.com/cavusoglu-disisleri-bakanligi-arsiv-binasi-nda-6875265-haberi/

http://www.cnnturk.com/video/turkiye/disisleri-bakanligi-arsivi-arastirmacilara-aciliyor

http://www.dailymotion.com/video/x2evwkf_cavusoglu-disisleri-bakanligi-arsiv-binasi-nda-incelemelerde-bulundu_news

http://www.tarihhaber.net/disisleri-bakanligi-arsivi-aciliyo/


Siz sorun TSE cevaplasın

Ülkemizde kurumsal olarak en çok bilgi ve belge üreten kurumlardan birisi Türk Standartlar Enstitüsü'dür (TSE) diye düşünüyorum. Üretilen dökümanları, uğraşılan konulara biraz göz gezdirince bu kadar bilgi içinden nokta atışı cevabı bulmanın konuya az yabancı kişiler için zor olacağını kestirmek zor değil.

Konuyu TSE Bilgi Teknolojileri ekibi ile beyin fırtınası yaparken, insani sorulara insani cevapların alınabileceği bir platformun TSE ile iş yapan sahadaki kişiler ve konunun meraklıları için önemli bir boşluğu dolduracağını farkettik. Konuyu biraz daha geliştirince, daha önce "Cumhurbaşkanına Sorun" adıyla T.C. Cumhurbaşkanlığı için de kurguladığımız soru cevap ürünümüz Bisorusor.com'un oldukça güzel bir uygulama alanına sahip olduğunu gördük.

TseCevapliyor.tse.org.tr Açıldı

Sahada görev yapan, konusunda yetkin TSE uzmanlarına ihtiyaç duyulan soruların her an ve her yerden iletilme imkanını sunan TSE Cevaplıyor, herkesin TSE'nin ilgi sahasında olan konularda sorular sorup doğrudan uzmanlarından tutarlı cevaplar almasını hedefliyor.

TSE Cevaplıyor'un özellikleri neler?

Hakkında

TSE Cevaplıyor, insanların birbirlerine yardımcı oldukları sosyal paylaşım platformudur.

İlgi alanlarınıza ve merak ettiğiniz konulara göre yeni insanlarla buluşma yeridir. Online topluluk kurup kaliteli paylaşım ile size merak ettiklerinizi öğrenme ve bildiklerinizi öğretme fırsatı sunar.

Soru Sor

Aklınıza takılan soruları gerçek kişilere sorabilirsiniz. Eğer soru varsa mutlaka cevabı da vardır

Günlük hayatta, kafanınıza takılan bir soru hakkında internette yığınlarca kaynak/bilgiye ulaşabildiğiniz gibi bu konu hakkında soru sorabileceğiniz gerçek bir insan size daha hızlı ve doyurucu bilgi verebilir. Padişahın biri birgün attan düşmüş, bütün saray ahalisi başına toplanmış, her kafa bir ses çıkartırken, padişah “bana attan düşen birisini bulun” demiş.

Zaman Sınırlı Sorular

Düzenlediğiniz sorulara son cevap tarihi belirleyebilirsiniz.

Yeni bir soru hazırlarken son cevap tarihini seçin, o tarihten sonra sadece cevapları sunalım.

Anket Yap

Çok kolay bir şekilde anket hazırlayabilirsiniz.

Bazen bir soruya karşılık verilecek cevaplardan çok hızlı sonuçlar çıkarmanız gerekebilir. İlgili anketleri hem TSE Cevaplıyor üyelerine hemde widget kullanarak başka sitelerdeki kişilere sorabilirsiniz. TSE Cevaplıyor, anket sonuçlarına herhangi bir müdahalede bulunmamaktadır.

Zaman Sınırlı Anketler

Düzenlediğiniz ankete son katılım tarihi belirleyebilirsiniz.

Yeni bir anket hazırlarken anketinizin son katılım tarihini seçin, o tarihten sonra sadece sonuçları sunalım. İsterseniz halka açık anket düzenleyin herkes oy verebilsin, internetin nabzını tutun.

İsterseniz anonim olarak yazın, kimse sizi bilmesin.

Anonimlik özelliği ile anonim soru sorabilirsiniz.

Yeni bir soru sorarken "Bu soruyu Anonim Kullanıcı olarak sormak ve kendimi gizlemek istiyorum." seçeneğini işaretlerseniz, sorunuz Anonim Kullanıcı isimli genel bir kullanıcı adı ile yayınlanır.

Bu sayede sormak istediğiniz ama çekindiğiniz bir soruyu kendinizi ön plana çıkarmadan gönül rahatlığı ile yayınlayabilirsiniz.

Akıllı arama sistemi

Bu sistem sayesinde, site içerisinde bulmak istediğiniz soru ve cevaplar ile üyelere ulaşabilirsiniz.

Takip Et

Sorularını ve cevaplarını beğendiğiniz kişileri takip altına alabilir, sordukları soruları anında size özel sayfanızda görebilirsiniz.

RSS – XML

Yeni anketler, son cevaplar, kişiye ait sorular gibi 8 farklı RSS alt yapısı

Sitemizdeki 8 farklı RSS seçeneklerinden herhangi birine abone olabilir ve anlık değişimleri siteye bağlanmak zorunda kalmaksızın internet tarayıcınızın yardımıyla takip edebilirsiniz. Bu sayede yeni gelen soru ve cevaplara direk link imkanına da sahip olabilirsiniz.

Twitter Bağlantısı

Siz sorun biz Twitter durumunuzu anında güncelleyelim

Hesap İşlemleriDış servis entegrasyon sayfasında Twitter hesabınızı aktifleştirebilir, soru sorduğunuzda, cevap verdiğinizde otomatik olarak Twitter durumunuzun güncel olmasını ve arkadaşlarınızın farkına varmasını sağlayabilirsiniz.

Facebook Bağlantısı

Üyelik ile uğraşmadan Facebook hesabınızla bağlanın, sorun, cevaplayın, paylaşın.

Facebook bağlantısını (Facebook connect) kullanarak, TSE Cevaplıyor'a giriş yapabilir ve tüm özelliklerinden faydalanabilirsiniz. Bu sayede üyelik işlemleri ile uğraşmamış ve sorularınızı anında Facebook sayfanızda paylaşmış olursunuz. Facebook profil resminizi güncellediğinizde TSE Cevaplıyor'daki resminiz de güncellenir.

Benim Sayfam

Size özel oluşturduğumuz sayfanız ile TSE Cevaplıyor'daki aktivitelerinizi takip edebilir, kişisel bilgi, link ve resimlerinizi arkadaşlarınız ile paylaşabilir, sizi takip edenleri takip edebilirsiniz.

Site İçi Mesajlaşma

Site içerisinde üyeler ile mesajlaşabilirsiniz. Sitede genel olarak söylemekten çekindiğiniz soru ve/veya cevapları site içi Mesajlaşma sayesinde bilgisine ve tecrübesine güvendiğiniz kişilere sorabilir, yardım alabilir, iletişim kurabilirsiniz.

Puan Sistemi

Aktivitelerinizle puanları toplayın.

Soru sorma, Cevap verme, Yorum yapma, Anket yapma, Anket katılım, Soru-Cevap Değerlendirme, Rapor etme ve yayından kaldırma, Arkadaşına sor /tavsiye et aktivitelerinden puan kazanabilirsiniz. Puan sistemi detayları için tıklayın.


TSE Uzman Veritabanı - Personel Seçme Uygulaması

TSE Uzman veritabanı uygulaması, TSE'nin değişik iş kollarında bilgi ve tecrübesi bulunan insan kaynaklarına ulaşma platformudur. Aynı zamanda TSE insan kaynakları biriminin personel alım işlemlerini yaptığı platformdur. Uygulama klasik iş arama sitelerinin çoğu özelliklerinin taşımakla birlikte TSE'nin özel ihtiyaçlarını (Başvuru anında özel dinamik formlar oluşturarak adaylardan bilgi toplama vb.) da karşılamaktadır.

TSE insan kaynaklarının da personel alım duyurusunun resmi gazeteden yayınlanmasından itibaren ilanın sitede yayınlanması, ilanlara uygun kriterlerde (KPSS, YDS, ÖMMS vb sınav puanları, adayların NVİ bilgilerine erişim) başvuru kabul edilmesi, başvurunun tüm aşamalarından yönetici ve adayların bilgilendirilmesi, mülakata hak kazanan adayların seçilmesi ve site üzerinden duyurulması imkanlarını sağlar.

Platform adayların kendilerini en iyi bir şekilde TSE'ye ifade edebilme kolaylığını sağlamaktadır. Adaylar adım adım profesyonel bir özgeçmiş hazırlayabilirler. Bu özgeçmişleri e-posta yolu ile ya da PDF çıktısı alarak başka bir adrese gönderebilirler. Varolan klasik özgeçmişlerini, sağlık raporlarını, diploma vb. dokümanlarını yükleyebilirler. Adaylar Facebook ve LinkedIn hesapları ile de uygulamaya giriş yapabilirler. LinkedIn'deki referanslarını TSE Uzman veritabanındaki hesaplarına aktarabilirler.

TSE, uygulamamızı kullanarak 2 kez 5 farklı ilan ile personel alımı yaptı. Bu ilanlardan 3'ü engelli personel alımı idi. Uygulamamız sürekli (%100) çalışır durumda kaldı. Bu süre içinde 20 binden fazla üye kayıt oldu, 20 binden fazla öz geçmiş oluşturuldu, 20 binden fazla dosya upload edildi ki bu dosyaların yaklaşık boyutu 14 GB civarındadır ve 10 binden fazla başvuru oldu. Uygulamamız sayesinde bizzat Ankara'ya giderek başvuru yapma zorunluluğu ortadan kalktı. Binlerce kağıt tasarrufu sağlandı. Adil bir seçim işlemi TSE insan kaynakları ekibi tarafından sürekli kontrol edildi.

Uygulama geliştirme sürecindeki desktelerinden dolayı TSE Bilgi-İşlem daire başkanlığı ve TSE İnsan kaynakları daire başkanlığı çalışanlarına da teşekkür ederiz.