BAŞA DÖN

Teknoloji araç mı, yoksa amaç mı?

Gelişen dünya ve teknoloji bazen insanlığı unutturup amaç haline gelebiliyor. Teknolojinin esiri oluyor ve teknolojinin koyduğu kurallar değişmez gibi herkes birbirini kopyalamaya başlıyor.

Teknolojiyi insanca yaşamamıza yardımcı olacak bir araç olarak kullanmalıyız. Bu felsefenin içini dolduracak teknolojik yenilikler ve kolaylıklar üretmeliyiz.

Bütün e-ticaret sitelerinde ürünler standart veritabanında olması gereken bir yapılanma ile tanımlanmakta ve dolayısıyla ürün filtrelemeleri bu alanlar üzerinden ziyaretçilere sunulmakta, oldum olası bu soğuk dile alışamadım.

"birisi çıksa beni anlayarak, köşe başındaki mağazadaki yetkilinin yönlendirdiği gibi ürünü kolayca bulmama yardım etse" dediğim çok olmuştur.

Diyorlar ya, insanca muamele. Müşteriyi anlama, onun dilinden konuşma ve gereksiz detaya girmeme.

Sağolsun incehesap.com CEO'su Garip Erzen, bu tür satış yaklaşımlarını destekliyor, beraberce bu felsefeye uygun teknolojilik çözümler geliştiriyoruz.  

incehesap.com için geliştirdiğimiz "İNSANCA alışveriş rehberi", "Ürün Danışmanı" uygulamasını denemenizi öneririm.


22. Yüzyıl ve Türk Hava Yolları

21.yüzyıl değil 22. yüzyılın vizyonunu çizen özellikle internette atılım yaptığını ifade eden bir kuruma yakışmayan bir uygulama hakkında derdimi THY'daki yetkililere (4.cüsüyle görüşmek istemedim) anlatamadım.

Sık sık uçakla seyahat ediyorum, gerek yurtiçi gerekse yurtdışı. Bütün biletlerimi internetten alıyor, check-in'leri bile internetten yaptırıyorum. Sağolsun bazı havayolları e-bilet'i direkt maille gönderiyor. Olası mail gelmedi veya gelen maili kaybettiğimde tekrar bu uçuşla ilgili bilgileri e-bilet formatında ulaşmak istiyorum.

İstek: Bir müşterinin daha önceki uçuşlarına ulaşması ve istediği anda e-dekont, e-bilet şeklinde döküm alabilmesi, istediği maile gönderilmesini talep etmesi.

Sonuç: Malesef 22.yüzyılın THY'isinde böyle bir uygulama yok. Olması için ısrar ettim ve ilgili Call Center yetkilisine böyle bir isteğimi ilgili birime iletir misiniz, dediğimde bile aldığım cevap bir öncekinden daha vahim, bu isteğinizi not alamayız tekrar xxx numaralı telefonu arayıp müşteri ilişkilerine ilgili sorununuzu iletin.

Eminimki 22.yüzyılın uygulamalarını planlayan bir THY, online işlemler çağında bu kadar basit bir olayı hızlıca devreye alacaktır.

NOT: Bu arada Miles-Smiles üyesiyim, ilgili ekranda daha önceki uçuşlarımı ve kazandığım puanları görüyorum. Tek eksik ilgili uçuşun detay bilgileri...


Sirali.yor.uz :: Net'te neler oluyor?

Dreamventure.biz yatırımı ve Erkyazılım ekibinin katkılarıyla, web istatistik toplama servisi Sirali.yor.uz yayın hayatına başladı.

Bizi takip edenlerler, Belediyeden.com ile istatistik toplama servisinin ilk meyvelerini tatmışlardı. Şimdi, Sirali.yor.uz ile bu servisi bir adım öteye taşıyıp kategorize edilmiş bir şekilde 100 lerce Türk sitesini ve bunlara ait temel istatistikleri sunuyoruz.

Önümüzdeki günlerde daha da gelişmiş istatistiki verilere hazır olmanızı tavsiye ediyor, alttaki başlıklardaki sıralamalar ile ağzınıza bal çalıyoruz ;)

 


Attention Metrics / İlgimetre üzerine

Compete.com firması tarafından ortaya atılan bir istatistik yaklaşımı var. Adına Attention metrics deniyor.

Ziyaretçilerin sitede geçirdiği vakit toplamını, US de internette gezinen tüm kullanıcıların geçirdiği süreye bölerek oraya çıkan rakam ile siteler arasında karşılaştırma yapılması temeline dayanıyor.

Bu sayede AJAX, Flash, Online video gibi uygulamalar yüzünden ölçülmesi krize dönen ziyaretçi sayısı hit sayısı gibi tutarsız veriler yerine daha tutarlı bir sonuca ulaşılmaya çalışılıyor.

Konu 1 yıllık olsada, Microsoft'un da buna benzer bir sistem ile uğraştığını (reklam dağıtımını en verimli yapabilmek için) biliyoruz.

Konu ile ilgili Bisorusor.com'da bir soru yayınladık. Sizin fikriniz nedir? Bu yaklaşım site ölçümleme dışında da uygulanabilir mi?

 


Web Trend Haritası - 2008

Information Architecs, "Web Trend Map 2008 Beta" isimli bir çalışma ile 300 e yakın web sitesine ait metro haritası tadında trend haritası hazırlamış. A3 PDF çekilebildiği gibi , A0 boyutunda devasa bir poster de sipariş verilebiliyor. (email yolu ile 50-55 usd civarı).

Geçmiş yıllardaki 1. ve 2. versiyonları görmemiştim. Haritayı Tokyo metro sistemi üzerine kurgulamışlar ve trendlere göre web sitelerini istasyonlar arasında dağıtmışlar. Mesela, Facebook geniş bir bakış açısına göre artık sıkıcı olduğu için, sıkıcı ama önemli bir istasyon olan  Nipporiye kaydırılmış, belli yönden ona benzer olan Flickr'dan dolayı Yahoo'yu yakın bir istasyona almışlar vb. (Web sitelerini ilişkisel olarak incelemek için de kullanılabilir.)

Web Trend Haritası - 2008

8,05 MB PDF download etmek istemiyorsanız, web sayfası olarak da gezilebilirsiniz. İlginizi çekti ise, Visual Complexity'ye göz atmanızı tavsiye ederim.