BAŞA DÖN

22. Yüzyıl ve Türk Hava Yolları

21.yüzyıl değil 22. yüzyılın vizyonunu çizen özellikle internette atılım yaptığını ifade eden bir kuruma yakışmayan bir uygulama hakkında derdimi THY'daki yetkililere (4.cüsüyle görüşmek istemedim) anlatamadım.

Sık sık uçakla seyahat ediyorum, gerek yurtiçi gerekse yurtdışı. Bütün biletlerimi internetten alıyor, check-in'leri bile internetten yaptırıyorum. Sağolsun bazı havayolları e-bilet'i direkt maille gönderiyor. Olası mail gelmedi veya gelen maili kaybettiğimde tekrar bu uçuşla ilgili bilgileri e-bilet formatında ulaşmak istiyorum.

İstek: Bir müşterinin daha önceki uçuşlarına ulaşması ve istediği anda e-dekont, e-bilet şeklinde döküm alabilmesi, istediği maile gönderilmesini talep etmesi.

Sonuç: Malesef 22.yüzyılın THY'isinde böyle bir uygulama yok. Olması için ısrar ettim ve ilgili Call Center yetkilisine böyle bir isteğimi ilgili birime iletir misiniz, dediğimde bile aldığım cevap bir öncekinden daha vahim, bu isteğinizi not alamayız tekrar xxx numaralı telefonu arayıp müşteri ilişkilerine ilgili sorununuzu iletin.

Eminimki 22.yüzyılın uygulamalarını planlayan bir THY, online işlemler çağında bu kadar basit bir olayı hızlıca devreye alacaktır.

NOT: Bu arada Miles-Smiles üyesiyim, ilgili ekranda daha önceki uçuşlarımı ve kazandığım puanları görüyorum. Tek eksik ilgili uçuşun detay bilgileri...


Sirali.yor.uz :: Net'te neler oluyor?

Dreamventure.biz yatırımı ve Erkyazılım ekibinin katkılarıyla, web istatistik toplama servisi Sirali.yor.uz yayın hayatına başladı.

Bizi takip edenlerler, Belediyeden.com ile istatistik toplama servisinin ilk meyvelerini tatmışlardı. Şimdi, Sirali.yor.uz ile bu servisi bir adım öteye taşıyıp kategorize edilmiş bir şekilde 100 lerce Türk sitesini ve bunlara ait temel istatistikleri sunuyoruz.

Önümüzdeki günlerde daha da gelişmiş istatistiki verilere hazır olmanızı tavsiye ediyor, alttaki başlıklardaki sıralamalar ile ağzınıza bal çalıyoruz ;)

 


Web Trend Haritası - 2008

Information Architecs, "Web Trend Map 2008 Beta" isimli bir çalışma ile 300 e yakın web sitesine ait metro haritası tadında trend haritası hazırlamış. A3 PDF çekilebildiği gibi , A0 boyutunda devasa bir poster de sipariş verilebiliyor. (email yolu ile 50-55 usd civarı).

Geçmiş yıllardaki 1. ve 2. versiyonları görmemiştim. Haritayı Tokyo metro sistemi üzerine kurgulamışlar ve trendlere göre web sitelerini istasyonlar arasında dağıtmışlar. Mesela, Facebook geniş bir bakış açısına göre artık sıkıcı olduğu için, sıkıcı ama önemli bir istasyon olan  Nipporiye kaydırılmış, belli yönden ona benzer olan Flickr'dan dolayı Yahoo'yu yakın bir istasyona almışlar vb. (Web sitelerini ilişkisel olarak incelemek için de kullanılabilir.)

Web Trend Haritası - 2008

8,05 MB PDF download etmek istemiyorsanız, web sayfası olarak da gezilebilirsiniz. İlginizi çekti ise, Visual Complexity'ye göz atmanızı tavsiye ederim.


Belediyeden.com sizlerle!

Yerel haberleri tek merkezden takip etmek ve yerel yönetimlerin birbirleri arasındaki bilgi akışını kolaylaştırmak amacıyla geliştirdiğimiz yeni Web 2.0 uygulamamız olan Belediyeden.com yayına başladı.

Belediyeden.com'da neler yapabilirsiniz?

  • Belediyeden.com bünyesinde takibi yapılan belediyelere ait son girilen haberleri, duyuruları, içerikleri takip edebilir,
  • Belediyelerimi düzenle linki ile görmek/takip etmek istediğiniz belediyelerinizi ve görme sıralamasını değiştirebilir,
  • RSS Üyeliği ile son girilen tüm belediye içeriklerini takip edebilir,
  • "Bana Özel RSS" uygulamamız ile sadece size özel seçtiğiniz belediyelere ait içerikleri RSS okuyucunuz ile takip edebilir,
  • Google arama kutusu vasıtası ile yeni bir arama sayfası açmadan aramalarınızı yapabilir,
  • Önerim var linki ile önerilerinizi, yorumlarınızı bizimle paylaşabilirsiniz.

* RSS desteği olan belediyelerimiz, Belediyeden.com'da haberlerini yayınlatmak için Önerim var formumuzu kullanarak bize ulaşabilirler.


Sen de bir soru sor!

Dream Venture'ın desteğini alarak bir süredir Paylaşarak sıkıntıları giderme platformu olarak adlandırdığımız bisorusor.com'u geliştiriyorduk.

Bu hafta, zevkle çalıştığımız projemizde belli bir aşamaya geldiğimizi düşünerek belirli sayıda bir kullanıcı kitlesinin erişimine açık olan özel olan alfa test aşamasına geçtik.

"Alfa Yayını" ne demek ?

Kısaca, projemiz temel işlevlerini çok güzel bir şekilde yapıyor ve artık kullanıcıların da bir ön testinden geçmesi gerekiyor demek. Bu aşamada seçtiğimiz kullanıcılar ön testleri yaparak geri dönüş yapıyorlar ve arge ekibimiz de bunları gözden geçirip, gerekirse Creative konsepte de müdahale ederek hızlı bir şekilde yayına alıyorlar.

Neden Özel ?

Geliştirdiğimiz bazı modüllerimizin benzer uygulamalar arasında yani pazarda fark oluşturduğunu düşünüyor ve bunların en güzel bir şekilde çalıştığından emin olmak istiyoruz.

Alfa'dan sonra ne var ?

Alfa aşamasındaki geliştirmelerimizi 1 Eylül'de bitirmiş ve Web 2.0 ın bir nevi alamet-i farikası :) olan beta aşamasına geçmiş olmak istiyoruz.

Beta aşamasında bu sefer  Belediyeden.com, Marketplacedigger.com'dan farklı olarak sınırlı sayıda ön kullanıcıya giriş izni verip, kapasitemizi yavaş yavaş arttıracağız.

Sıkıntılarınızı gidermek için geliyoruz, bizden ayrılmayın... :)