BAŞA DÖN

Çok açılmışım çok

Dağınık yerlerdeki makinalar ile uğraşırken, 2-3 tane uzak masaüstü açtığım olmuştu, biraz önce 8 taneye birden bağlandığımı farkettim. Çok açılmışım çok...

Uzak masaüstü güzel bir yöntem, oturduğunuz yerden makinalar üzerinde koşturmanıza yardımcı oluyor. Bilgisayar işindekilerin balkonlu (bkz göbek.) olmalarına alışmıştık ama bu gidişle bu kadar hareketsizlikle sayı daha da artar gibi, ne dersiniz?

 


Akamai Öğretisi

Akamai, malum dünya üzerinde kendi "backbone"'u olan, Yahoo gibi kurumlar dahil olmak üzere, epey bir firmanın pis işlerini (veri yükü, cache vb) yapan bir firma.

Geçtiğimiz haftalarda Akamai, kendisine ait veri akışına ait istatistikleri paylaşmaya başladı., konu ile ilgili Read/Write Web'e ait bir incelemeye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

10 Haziran, 13:51 deki ekran görüntüsüne dikkat ederseniz İngiltere yoğunluk olarak %12,7, o saatlerde uyumakta olan Kaliforniya %5 civarı (Silikon vadisi ve bilimum sunucu memleketi olduğundan olabilir) bir pastaya sahip. (Mesai başlayınca Kaliforniya %10 çıkabiliyormuş.) Hakeza  Çin ve  Avusturalya kıtasıda yüksek ölçekli kullanıma sahip.

Amerika pazarına girmenin önemi hepimizce malum, bunun için gerekli çalışmaları zaten bir şekilde firma olarak yapıyoruz. Grafiklere bakınca, uzaklara baktığımız kadar, komşularımıza bakmadığımızı düşündüm. Avrupa'nın (toplamda %30 civarı) kullanım yoğunluğu ile güzel bir pazar oluşturduğu ve buralara yapılacak web yatırımlarının güzel sonuçlar verebileceği gözden kaçırılmamalı.

Özellikle Avrupa'nın elimizin altında olması, yatırım için gidip gelinmesinin Amerikaya göre daha rahat olması rahatlığını da göz önüne alırsak, bu pazarlara uygun internet uygulamaları geliştirmek için kolları sıvamak için tam vaktidir. Daha da geç kalınmamalı...

 


Sinaptik.Net - Bilişim Sektörüne Özel Kariyer Sitesi

Altius Danışmanlık Bilişim ve Telekomünikasyon Sektöründe faaliyet gösteren firmalar başta olmak üzere, tüm sektörlerdeki firmaların Bilgi Teknolojileri, Bilgi İşlem, Yazılım vb. departmanlarına yönelik insan kaynakları danışmanlığı hizmeti vermektedir.

Gücünü, kullandığı materyaller ve sahip olduğu referanslı networkten alan Altius, firmaların ve BT Profesyonellerinin doğru tercihler yapmasına yardımcı olmaya çalışmaktadır.

Sektöre özel bir proje olan Sinaptik.Net’te Bilişim Sektöründen ve tüm sektörlerin BT departmanlarına ilişkin ilanların haricinde, diğer kariyer sitelerinden bilişim ilanları da çekilerek yayınlanmakta ve iş arayan bir bilişim sektörü çalışanına çalışabileceği tüm güncel iş imkânları bir arada sunulmaktadır.

Altius Danışmanlık için yaptığımız projede, iş arayanlar özgeçmişlerini doldurduktan sonra özgeçmişlerinin görünümü için temalar arasından seçim yapabiliyorlar, PDF olarak kaydedebiliyorlar ve site üzerinden kendi belirledikleri email adreslerine gönderebiliyorlar.


Değişimi Anlatmak ve Değişime Katılımı Sağlamak

Değişmek, değişimi anlatmak ve yaşamak herbiri birbirininde zor kavramlar olsa gerek.
Bütün bunları yaparken daha iyiye ulaşarak değişmek önem arzediyor.

Bursagaz'a yaptığımız başarılı çözümlerden sonra aynı gruba ait yeni bir internet projesine başlamış bulunuyoruz.
Çalık Holding, HSV'den satınaldığı gaz işletmesine Kayserigaz ismini verdi.
Saygıdeğer arkadaşım Kayserigaz Genel Müdürü Hakan Tola bey'in Kayserideki bu değişimi anlatması ve doğalgaz kullanımını arttırmak için yapacağı çalışmalara bizde internet mecrasında destek vermeye çalışıyoruz.
HSV'den Kayserigaz'a olan değişimi, müşterilerin değişime ortak olması için farklı bir "interactive marketing" projesi gerçekleştirdik.
Bu değişimi internet mecrasına doğru aktaran Creative ekibimize teşekkür ediyorum.

"Doğal Enerjide Kayseri'nin yeni yüzü" incelemek için tıklayınız.

Sizce bu internet iletişimi uygulamasında hangi pazarlama fikirleri ve teknikleri uygulanmıştır?


B2B'yi cebe getirdik. iBayikanali sizlerle!..

Ara dağıtım katmanında hatrı sayılır oyunculardan Eksa için geçtiğimiz yıl hizmete aldığımız Bayikanali.com B2B portali ile B2B sektörüne bir açılım getirmiş, sektörün kanayan yarası olan bayi sistemlerinin işlerini tam istenilen şekilde yapamaması konusunu çözüme kavuşturmuştuk.

B2B sektöründe (aslında B2C için de geçerli) ana eksiklerden biri, teknolojik açıdan kullanıcıların gittiği tarafa yönlenmelerinin (kurum kültürlerinden, iç bürokrasiden, teknolojiye önem vermemekten veya hepimizin bildiği diğer bir çok sebepten) oldukça uzun vadeye yayılması. Yayılma uzun zaman alınca, kullanıcı mutluluğu da o oranda düşüyor. Kullanıcıyı bırakın site/sistem yöneticilerinin de soğuması söz konusu.

Bir sistemin canlı tutulması ve daha karlı hale (ciro yükseltilmesi ve karlılığın arttırılması) getirilmesinin yolları arasında sistem ile kullanıcısı arasında bağı arttırmak, organizmayı sürekli canlı tutmak ve kullanıcıya o sistem üzerinden fayda üretmek sayılabilir. Devreye aldığınız bir sistem bu nasıl olsa devam ediyor derseniz, ileride kırık cam teorisinin sonuçlarına ulaşmanız olası.

Bilgiye ulaşmak deyince akla artık mobil geliyor. Akıllı ve taşınabilir cihazların bu kadar yaygınlaştığı bir devirde bir ürünü sadece klasik bilgisayar ekranlarından kullanmak ise ödeme işlemlerinizi halen fax üzerinden gelecek mail-order bilgisi ile takip etmeye benziyor. Ürünü her yoldan kullanıcıya ulaştırmadığımız takdirde, kullanıcı alternatif kanallardan ihtiyacını görmeye başlayacaktır. Kullanıcıyı elde tutmanın tek maddesi teknoloji olmasa bile gözardı edilemeycek maddelerin başında geliyor.

Bayikanali.com'da bunu göz önüne aldık ve ortaya iBayikanali projesi çıktı. Bayiler Bayikanalı üzerinde yaptıkları

  • Cari bilgilerine erişme,
  • Hesap ekstresine erişme,
  • Siparişleri görme,
  • Ürün gruplarını gezme,
  • Kendilerine özel fiyatlandırmaları görme,
  • Ürün detaylarını inceleme,
  • Ürün büyük resmini görme,
  • Ürünleri sepete atma,
  • Sepeti görme,
  • Açık hesaba sipariş geçme,
  • Müşteri temsilcisine eposta atma,
  • Müşteri temsilcisini arama,
  • Faturaları görme, pdf olarak fatura çıktısını görüntüleyebilme,
  • Exa mağza ve merkezlerine harita üzerinden ulaşabilme

işlemlerini ceplerinden takip etmeye başladılar ve geri dönüşler oldukça mutluluk verici. Önümüzdeki haftalarda çıkacak yeni güncellemeler sayesinde web ile mobil arasındaki açı daha da kapanmış olacak.

Uygulamaya iTunes üzerinden erişebilir, bayi olmasanız bile giriş ekranındaki alanlara demo yazarak ürün son kullanıcı fiyatlandırmaları ile ürünleri inceleyebilirsiniz.