BAŞA DÖN

Açıkinovasyon.com Yenilendi

Acikinovasyon.com yeni özellikleriyle birlikte yeniledik! Yeni versiyonda göze çarpan özellikler;

  • Daha fazla kullanışlı arayüz.
  • Çağrı öneri havuzu sayesinde bireysel kullanıcılar da artık çağrı yayınlayabiliyor. Çağrılarına gelen yorum ve puanlarla en değerli fikri ortaya çıkarıp İnopuanlar kazanabiliyorsunuz.
  • Acikinovasyon.com da çağrı yayınlayabilmek için artık önce kurumsal üye olmanıza gerek yok. Serbest çağrı sayfasından çağrı detaylarınızı, firma bilgilerinizi göndererek çağrınızın daha hızlı bir şekilde Acikinovasyon.com da yerini almasını sağlayabilirsiniz.
  • Üye bilgilendirme kısmı geliştirildi. Kurumsal firmanın çağrısına bir çözüm geldiğinde ya da bireysel bir üyenin çözümüne bir yorum geldiğinde, çözümü ödüllendirildiğinde vb. aksiyonlarda anında bilgilendirme kısımları geliştirildi.
  • Acikinovasyon.com da haftanın, ayın ve dönemin en aktif üyelerine topladıkları İnopuanlar ile sürpriz hediye kazanma fırsatı var.
  • Acikinovasyon.com sosyal ağ siteleri hesabınız hızlıca üye olabilir ve siteye giriş yapabilirsiniz
  • İlginizi çeken içerikleri sosyal ağ sitelerinde hızlıca paylaşabilirsiniz.


Sizi heyecanlı bir inovasyon yolculuğuna çıkarak şey, doğru bir çağrı modeli ve iyi inovasyon çağrısı. Bu bilinçle Acikinovasyon.com yeni versiyonunda yeni inovasyon çağrısı türleri hizmet vermeye devam ediyor.

Sosyal ağlarda Acikinovasyon.com

Blog http://blog.acikinovasyon.com
Facebook http://www.facebook.com/acikinovasyoncom
Twitter http://twitter.com/Acikinovasyon
LinkedIn http://www.linkedin.com/groups?gid=2447992

Erkyazılım olarak Acikinovasyon.com ekibine ve yatırımcılarına hayırlı olmasını dileriz.


Cumhurbaşkanlığı Web Portali hedef büyüttü

Sayın Abdullah Gül'ün teknolojiye verdiği önem ekibinin dinamikliğiyle birleşince çok güzel projelere imza atılmış oluyor.

Cumhurbaşkanlığına yaptığımız ilk projeden bugüne neredeyse 2 yıl geçmiş.

Ağustos 2010 tarihinde altyapısını KolayPortal'e geçirdiğimiz site yeni tasarımıyla bu hafta itibariyle yayına girdi.

Sitenin yenilenme haberini yapan basın kuruluşlarının yayınlarına bakınca en doyurucu açıklamayı Hürriyet'in yayınlandığını gördüm.

Hürriyet gazetesininde ifade ettiği gibi

- Sitede birden çok manşet uygulaması
- Fotoğraf-Video ve multimedyanın bol ve kolaylıkla kullanılması
- Tamamen dinamik bir portal altyapısı
- RSS sistemi ile bütün içeriğin paylaşılması
- Eski sitedeki bütün içeriğin elden geçirilerek yeni bir içerik düzeni ve haritasıyla güncellenmesi
- Hoş ve sıcak bir tasarım
- Oldukça yoğun interaktivite ve navigasyon kolaylığı

yukarıdaki özellikleri barındıran yoğun bir çalışmanın eseri olarak Cumhurun hizmetine sunulmuş oldu.

Bu çorbada firmamın ve ekibimin emeği olması ayrı bir gurur kaynağıdır.

Emeği geçen bütün arkadaşlarıma özellikle de Fatih Küçükbaltacı'ya teşekkür ederim.


Belediyeler yarışıyor

Hatırlarsanız, bir süre önce Belediyeden.com (beta) 1. kısmının açıldığı duyurmuştuk. Geçen süre zarfında indekslediğimiz belediyelere ait haberlerin sayısı 100 bin'e yaklaştı (*)

Belediyelerin kendi yayınları dışında yerel haberleri de geçtiğimiz zaman içinde devreye aldık. Bu arada aklımızdaki diğer bir fikir olan "Belediyeler Web Sıralaması"'nı hayata geçirdik.

Kimleri sıralıyoruz?

Başlangıç olarak toplamda  87 adet olmak üzere, büyükşehirleri, İstanbul'un tüm ilçelerini, RSS hizmeti veren (**) belediyeleri, bazı illeri ve ilçeleri sıralıyoruz. (***)

Nasıl sıralıyoruz?

Belediyeden.com olarak sıralama yaparken, aşağıdaki objektif kriterleri kendi geliştirdiğimiz bir formül ile "Belediyeden.com puanına" çeviriyoruz. Yani günlük olarak belediyelerin Alexa'daki tahmini sırasından, Google'daki bilinilirliğine, vatandaşa verilen hizmetlerden, web'e verilen öneme kadar 9 kriteri göz önüne alıyor, bunlara göre puanlarını hesaplayıp, sıralamayı gerçekleştiriyor ve görsel bir şekilde raporlarını üretiyoruz.

  • Alexa.com Türkiye sırası,
  • Google PageRank,
  • Site açılış hızı
  • Siteye link veren sayısı,
  • Sitede verilen hizmetler
    1. E-Belediye
    2. Online Ödeme
    3. Kent Haritası
    4. Üyelik Sistemi
    5. RSS beslemesi

Puanlama yaparken tüm belediyeleri aynı anda puanlıyor ama hususiyetlerinden dolayı büyükşehirleri ayrı diğer il, ilçe ve beldeleri ayrı gösteriyoruz.

(*)  RSS hizmeti veren belediye web sitelerinin verileri toplanmakta ve belediyeden.com'da yayınlanmaktadır.
(**) Bizim bulduğumuz kadarı ile 28 adet belediye düzgün olarak bu hizmeti veriyor.
(***) Sıralamaya ve haber sistemine dahil olmak isteyen belediyelerimiz
Önerim Var formunu kullanarak bize ulaşabilirler.


En büyük asker bizim asker

Şirketimizin neşe kaynaklarından Fatih Küçükbaltacı bir tatil yapayım kafam dağılsın hem aradan çıksın diye düşünerekten (herhalde), asker ocağının yolunu tuttu.

Hayalindeki gibi rahat bir askerlik yapmasını temenni ederim. Jandarma iste dediler jandarma çıktı, birde yanına helikopter birliği çıktı. Kara-havacı deneyimlerine göre arkadaşların dedikleri büyük ihtimalle 5.5  ayı rahat geçireceği yönünde.

İşleri üstümüze yıkıp kaçmanın acısını çıkarma hakkımızı saklı tuturak şimdiden hayırlı teskereler diliyoruz. :)

 


KolayPortal CRM

21.yüzyılda şehirleşen toplum, kalabalıklar ve büyük şehirlerin sorunları (trafik, iş yoğunluğu vb) bir araya gelince insanlar bırakın diğerlerini akrabalarına hatta ailelerine bile zaman ayıramıyorlar.

Ancak teknoloji bizlere en azından arkadaşlarımızdan haberdar olmak için farklı alternatifler sunuyor. Genel olarak bakıldığında halkımız bu alternatifleri yoğun olarak kullanıyor. Kamu kurumları da bu teknolojiden farklı yönde istifade edip, vatandaşın sorunlarına teknoloji vasıtası ile daha hızlı ve kalıcı çözümler sunmak istiyor.

Vatandaşın kurumlardan veya kamudan istediği şey sadece karşısında bir muhatap bulabilmek. Derdini anlatacak bir merci ile görüşmek ve sorunlarının yöneticiler tarafından en azından bilindiğini, takip edildiğini görmek.

“CallCenter”lar ülkemizde kamu ve özel sektör tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Bu iş için özel eğitilmiş insanlar vatandaşın veya müşterilerin derdini dinliyor, sorunlarına çözüm bulmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Kesin olan bir şey var ki o da “callcenter”ların kurum imajına çok olumlu katkılar sağlaması. Bir yönü ile kurumun iletişim yükünü tek başlarına sırtlıyorlar. Sanal alemde veya telefonla arayanlar için kurumun vitrini olarak hizmet veriyorlar.

Ümraniye Belediyesi kamu adına bu hizmeti bir adım öne taşıdı ve callcenter ile yapılan görüşme neticesinde vatandaşın bildirdiği şikayeti alıp takip etme adına bir entegrasyon projesi talep etti. İşte bizim KolayPortal CRM uygulamamızda bu şekilde gelişmeye başladı.

Vatandaşın telefonla, e-mail ile veya webten başvurarak yaptığı şikayetler alınıyor, otomatik olarak ilgili birime iletiliyor. İlgili birim konu ile ilgili çalışmasını yapıyor ve işlemini tamamlayıp sisteme giriyor. İlgili birimin “tamamlandı” demesi şikayetin son bulmasını sağlamıyor. İlgili birimden onay geldikten sonra KolayPortal CRM CallCenter elemanını uyarıp, vatandaşla iletişime geçmesini sağlıyor. Vatandaş da sorunun giderildiğini onaylarsa şikayet kaydı kapatılıyor.

Peki vatandaş onaylamaz ise yada ilgili birim bu şikayeti çözümlemek adına bir aksiyon almaz ise ne oluyor?

İşte burada yine KolayPortal CRM devreye giriyor. Şikayet kaydı alındıktan sonra hala çözülmemiş ise ilgili birim müdürüne, ilgili başkan yardımcısına ve sonunda hala çözüme kavuşturulmamış bir şikayet ise bizzat Belediye başkanının kendisine mail gönderiyor. Böylece KolayPortal CRM şikayet sahibi kim olursa olsun, şikayetinden belirli bir zaman sonra Belediye başkanını bizzat haberdar ediyor.

Teknik Anlatım:

Vatandaşlar belediyeye internet, çözüm merkezi, çözüm ofisleri, çözüm noktaları gibi farklı kanallardan ulaşabilmektedir. Tüm personel aynı KolayPortal CRM çözümünü kullanmakta ve sistem belediyenin mevcut UKBS ve Portal sistemi ile entegredir.

Çözüm merkezini arayan vatandaşların daha önce kaydı varsa CTI ile otomatik olarak vatandaşın kaydı bulunmakta, çağrı merkezi altyapısı ile karşılanmakta ve tüm görüşme kayıtları alınmaktadır. Çağrı merkezi santrali Belediye’nin santrali ile entegre durumdadır. Zaman zaman İdare’nin kurumsal santralinden de çağrı akışı vardır.

Çözüm merkezine gelen çağrı bir anons ile  karşılanmakta ve vatandaşın seçimine göre yönlenmektedir. Vatandaş arzu ederse IVR kanalı ile işlemlerini tamamlayabilmektedir. Çağrının operatöre aktarılması durumunda ise sistem gelen numara bilgisini kurum veritabanından sorgulayarak abone bilgilerine ulaşmaya çalmaktadır. Agent ekranına arama bilgileri ve eğer bulunabildiyse abone bilgileri açılmaktadır.

Çözüm merkezi ve çözüm ofislerine gelen tüm çağrı ve yüz yüze görüşme talepleri KolayPortal CRM sistemine işlenmektedir. CRM sisteminde belediye sistemine aktarılması gereken kayıtlar otomatik olarak entegre bir şekilde aktarılmakta, aktarılması gerekmeyen kayıtlar ise ayrıca kategorize edilmiş şekilde tutulmaktadır.

CRM sistemi tüm çözüm merkezi ve çözüm ofis personeli tarafından kullanılmakta ve web tabanlı bir çözümdür.

KolayPortal CRM modülleri;
a. Vatandaş Bilgileri
b. Borç Sorgulama
c. Sokak Rayiç Bedeli Sorgulama
d. İletişim Bilgileri Güncelleme
e. Borç Ödeme
f.  Beyan Bilgileri Görme
g. Tahsilatları Görme
h. Şikayet Kaydı Girişi
i.  Bilgi, Talep, Öneri kayıtlarının kategoriza biçimde alınması
j.  Şikayet takip süreçleri
k. Eskalasyon
l.  Detaylı Takip Raporu
m. Kullanıcı ve yetki yönetimi
n. SMS Entegrasyonu
o. Toplu SMS Gönderimi
p. Toplu E-Posta Gönderimi
s. İş Listesi Yönetimi
t. Internet sitesi entegrasyonu
u. Aylık operasyonel raporlar

Örnek Ekranlar:

Mantık gayet basit, ama sorunların çözülmesi için son derece etkili. En azından her bir şikayet kaydının birileri tarafından takip edildiğini bilmek vatandaşı rahatlatıyor. Yazılan her kod parçası, her yeni buluş ve yapılan her şey, daha güzel daha müreffeh bir hayat için.

"İnsanı yücelt ki devlet yücelsin"

KolayPortal CRM tüm Ümraniye'lilere hayırlı olsun.