BAŞA DÖN

Eticaret - Pazarlama'da Navigasyon - IKEA

İncelemek için resmi tıklayınız.

Navigasyon kelimesinden; kimine göre yer bulma, nerde olduğunu bilebilme kimine göre (daha çok bize göre) hedef kitleyi doğru adımlarla yönlendirme anlamı çıkarabiliriz.

IKEA'yı hep örnek veririz.

"Abi adamlar showroom olayını aşmışlar, showroom dizaynını inşaat mühendisinin bakış açısı ile değilde bir pazarlamacının bakış açısıyla tasarlamışlar, hatta üretimlerinide pazarlamadan başlayarak planlamışlar"

Tabi IKEA'ya gitmeyenler neden bahsettigimi tam anlamamış olabilirler. IKEA 2 kattan oluşuyor, üst katının tamamı showroom, altkatının bir kısmı depodan oluşuyor. Gelen herkesi üstkattan başlatıp hedef müşterisine belirli zikzaklar çizdirip öncelikle oturma odasından, sonrasından yatak odasından, banyo ... devam ettiriyor. Yani sizi akıllı bir şekilde bütün reyonlardan adeta tatlı zorlamayla dolaştırıyor ve ürünleri tam olarak görmenizi sağlıyor. Beğendiğiniz ürünlerin kodunu not ediyorsunuz ve altkattaki deponun ilgili rafından zorlanmadan alabiliyorsunuz.

Sonuçta  IKEA'nın kullandığı pazarlama objelerinden bazılarını anlamak için bu objeleri web teknolojilere uyarlayalım;

- Navigasyon
- Ürün sunumu/Prezentasyon
- Detaylara ulaşım
- Müşteriyi doğru yönlendirme

Amaç ürün satmak ve pazarlama (e-ticaret) ise iyi bir web sitesinde yukarıdakiler doğru olarak kurgulanmış olmalı.

Aslında IKEA'nın başarısının altında daha bir çok fikir ve güzellikler var. Daha fazla bilgi ve farklı bir bakış açısından değerlendirmek için "Pazarlama ve Başka Şeyler" blogundan Serdar Beyin "IKEA'da Kral Kim" konulu yazısını okumanızı tavsiye ederim.


Yorumlar
XDaha önce yorum yapılmamış
Yorum Yapın